برای بیماران : خوراکی های سرشار از اسید فولیک
رژیم غذایی‌ِ سرشار از اسید فولیک، می‌تواند از کم‌خونی، بیماری آلزایمر، چندین نوع سرطان و نقص عضوِ نوزادان در هنگام تولد پیشگیری کند. خوشبختانه خوراکی‌های متعددی حاوی مقدار فراوانی فولیک اسید در اطراف ما وجود دارند که با مصرف آنها می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که روش تغذیه‌ی صحیحی داریم.
 آووکادو
اگر نگران این هستید که به اندازه‌ی کافی فولیک اسید دریافت نمی‌کنید، آووکادو یکی از بهترین میوه‌هایی است که می‌توانید بخورید. اگر روزانه یک عدد آووکادو بخورید، ۴۱ درصد مقدار توصیه شده‌ی روزانه‌ی فولیک اسید بدن‌تان را تامین‌ خواهید کرد. آووکادو یک خوراکی سرشار از مواد مغذی است که پتاسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ را نیز به بدن‌تان می‌رساند.
پرتقال
جدای از ویتامین C دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارند تا شما را متقاعد کنند که مقدار فراوانی پرتقال در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. پرتقال منبعی همیشگی از اسید فولیک است، به طوری که ۲۹ میکروگرم اسید فولیک در یک پرتقال کوچک وجود دارد. آب پرتقال تازه و طبیعی همواره یک گزینه‌ی مناسب است، اما خوردن خود میوه فواید بیشتری برای سلامتی‌تان دارد.
چغندر 
یکی از مواد مغذی است که علاوه بر میزان زیاد منگنز، پتاسیم و ویتامین سی، دارای مقادیر زیادی از فولیک اسید نیز است.
کلم بروکلی
کلم بروکلی از آن پرخاصیت‌هایی است که اگر به غذای شما اضافه شود، مجموعه‌ای از مواد معدنی و ویتامین را برای شما فراهم می‌کند. کلم بروکلی پخته شده میزان زیادی از فولیک اسید را در خود دارد. جالب است بدانید که کلم بروکلی خاصیت ضد سرطانی هم دارد.
آجیل‌ها
 پر از فیبر و ویتامین‌ها و همچنین مواد معدنی مورد نیاز بدن ما هستند. آجیل‌ها و دانه‌ها در رژیم غذایی شما می‌توانند به رفع نیاز بدن به فولیک اسید هم کمک کنند.
گل کلم
یک وعده‌ی مصرف گل کلم حدود ۵۷ میکرو گرم اسید فولیک دارد و می‌تواند ۱۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن‌تان را به این ویتامین تامین کند. گل کلم غنی از مواد مغذی است و طبق یافته‌های علمی، می‌تواند از بروز بیماری‌‌‌های خطرناکی نظیر سرطان پیشگیری کند.